X
تبلیغات
دوستداران کوروش-کاوه یغمایی




 


نویسنده : امین جماعتی; ساعت 20:12 روز جمعه بیستم فروردین 1389

یکی دیگه از کارهای زیبای استاد کورش یغمایی کاریه با عنوان " تک درخت " که بوسیله ی لینک پایین میتونید موزیک ویدئوی قدیمی این کار زیبا رو دانلود کنید

 

دانلود موزیک ویدئو آهنگ تک درخت از کورش یغمایی





دسته بندی :




نویسنده : امین جماعتی; ساعت 14:1 روز چهارشنبه چهارم فروردین 1389

برای دانلود موزیک ویدئوی آهنگ زیبای "بارون بارونه" از کارها ی استاد کورش یغمایی به لینک پایین مراجعه و فایل موجود رو دانلود کنید

دانلود موزیک ویدئو بارون بارونه از استاد کورش یغمایی

 

بارون بارونه زمینا تر میشه
گل نسا جونم کارا بهتر میشه
بارون بارونه زمینا تر میشه
گل نسا جونم کارا بهتر میشه

گل نسا جونم تو شالیزاره
برنج میکاره  میترسم بچاد
طاقت نداره طاقت نداره
طاقت نداره طاقت نداره

بارون بارونه زمینا تر میشه
گل نسا جونم کارا بهتر میشه
دونای بارون ببارین آرومتر
بارای نارنج داره میشه پر پر
گل نسای منو میدند به شوهر
خدای مهربون تو این زمستون
یا منو بکش یا اونو نستون
یا منو بکش یا اونو نستون

بارون بارونه زمینا تر میشه
گل نسا جونم کارا بهتر میشه
بارون میباره زمینا تر میشه
گل نسا جونم کارا بهتر میشه

گل نسا جونم غصه نداره
زمستون میره پشتش بهاره
زمستون میره پشتش بهاره

شاعر : سیروس آرین پور





دسته بندی :




نویسنده : امین جماعتی; ساعت 20:52 روز سه شنبه هفدهم آذر 1388

متن زیر از مهرداد میباشد که در وب شخصیش (عشق است) و در تاریخ ۱۳ آذر ثبت کرده.ضمنا این نوشته در سایت هم آواز نیز منتشر شده :

 

این نوشتار پیشکش به مجید ملک ؛ دوست دانشمند و فرهیخته ام

غم میونِ دو تا چشمونِ قشنگت ، لونه کرده

شب تو مو هایِ سیاهت ، خونه کرده

دو تا چشمونِ سیاهِت ، مِثه شبهای منه

سیاهیایِ دو چِشمت ، مِثه لبهایِ منه

وقتی بغض از مژه هام پایین میاد ، بارون می شه

سیلِ غم ، آبادیمُ ویرونه کرده

وقتی با من می مونی تنهاییمُ ، باد می بَره

دو تا چشمام ، بارونِ شبونه کرده

بهار از دستایِ من پَر زد و رفت

گلِ یخ تویِ دِلم جَوونه کرده

تو اتاقم دارم از تنهایی آتیش می گیرم

ای شکوفه تویِ این زمونه کرده

چی بخونم ، جَوونیم رفته صِدام رفته دیگه

گلِ یخ تویِ دِلم جَوونه کرده

***

شاید هنوز نوجوان هم نبودم که نخستین بار با شنیدن این آهنگ دچار حسی شدم که غمناک بود اما زیبا . اما در آن سن و سال درست نمی دانستم که این حس چه می تواند باشد . ترانه را در کنجکاوی کودکانه برای شنیدن صدایی جز آنچه "هنر کُشان" می خواستند بشنویم از رادیویی بیگانه ؟ شنیدم . ( اگر این رادیوها بیگانه بود پس چرا بزرگترهای ما برای شنیدن صداهای آشنا هر شب امواج را اَلک می کردند ؟ )  . موج های رادیویی از مرزهای کوته بینی و کینه ورزی و زشت اندیشی بی اجازه رد شده بود و با خود آهنگی آورده بود که حس عاشقانه اش در تمام این سالها تا هنوز با من مانده است . حالا که دارم می نویسم باز این آهنگ را می شنوم ، آیا این حس ِ گنگ دوست داشتنی و غمناک همان "ناخودآگاهِ جمعی" نیست ، ناخودآگاهی که شاید سن و سال نمی شناسد و در کودکی همان حس را ایجاد می کند که در یک بزرگسال ، حتی اگر آن کودک سالها بعد از ساخته شدن این آهنگ برای بار اول آن را بشنود ؟

شک ندارم اگر فهرستی از دوست داشتنی ترین آهنگها و ترانه های فارسی –  ایرانی ( در تمام گونه های موسیقی ) که تا کنون ساخته شده است ، نوشته شود ، "گل یخ" کورش یغمایی دست کم در پنجاه تای بالای دوست داشتنی ترین آهنگ های ماندگار ایران خواهد بود . آهنگی که تا نام کورش یغمایی به ذهن بر می خورد نام این آهنگ هم به یاد می آید . ترانه را دوست و همکلاسیِ دانشگاه کورش یغمایی ، مهدی اخوان لنگرودی نوشته است و کورش یغمایی به بهترین شکل این آهنگ را ساخته است -  اُرکستراسیون ، نوازندگی و خوانندگی - . این آهنگ از آن چنان استاندارد بالایی در آهنگسازی برخوردار است که به نوشته ی سایت رسمی کورش یغمایی در خارج از ایران هم مورد استقبال قرار گرفته است .

***

دیروز 12 آذر ماه زادروز کورش یغمایی بود ، هنرمندی که دوست دارانش به او لقب "سلطانِ راکِ ایرانی" داده اند . هنرمندی که بزرگترین هنرش این است که هیچ استادی در هیچ یک از زمینه های موسیقی نداشته است و سالهاست که خود ، آموزگارِ موسیقی است . او زاده ی شاهرود است در سال 1325 و از خانواده ی یغمایی ها . خانواده ای که زادگاه اصلی آنها منطقه ی "خور و بیابانک" اصفهان است و بیش از یک سده است که در ادب و هنر نام آشنا هستند . نام آشناترین نام باقی مانده از این منطقه در فرهنگ ایران ، "یغمایِ جندقی" است شاعری که بیشتر به دلیل نوشتن هزلیاتش در تاریخ ادبیات ایران شناخته می شود در حالی که آثار به جا مانده از او نشان می دهد که او در شعر و نثر فارسی در زمان خود از نام آوران بوده است . دیگر نام بزرگ از این خانواده استاد حبیب یغمایی است از استادان بزرگ ادب فارسی در قرن ما .

کورش یغمایی در هفت سالگی با سنتوری که از پدر هدیه می گیرد ، موسیقی را آغاز می کند . در سنتورنوازی به خوبی پیشرفت می کند اما بعدها شیفته ی گیتار می شود و چون در آن زمان معلم گیتاری پیدا نمی کند ، بی استاد آن قدر گیتارنواختن را مشق می کند که بعدها می شود یکی از بهترین گیتاریست های ایران .

در سال پایانی دانشگاه است – رشته ی جامعه شناسی دانشگاه ملی - که نخستین کار حرفه ای اش ، او را به مردم ایران می شناساند : ترانه ی " گل یخ " ...... در باره ی زندگی او می توانید در وبلاگستان بیشتر بخوانید اما در ادامه ی نوشته ام می خواهم به یکی دو ویژگی مهم ترانه های کورش یغمایی بپردازم .

کورش یغمایی هر چند گیتار می نوازد ، آن هم گیتار به سبک راک و پاپ اما در بیشتر ترانه هایی که خوانده از شعرهای شاعران بزرگ بهره برده است چه از شاعران معاصر و چه از شاعران گذشته . شاید اینکه او یک خواننده ی راک است ، سبکی که در بین سبکهای موسیقی بیشتر با ترانه های اجتماعی و ترانه های اعتراض شناخته می شود ، ایجاب کند که او از شعرها و ترانه های همروزگار خود استفاده کند یا نه ، از این ادبیات بیشتر استفاده کند اما او به دلیل همان پیشینه ی خانوادگی ، به خوبی با شعر و شاعری آشناست و با هنرمندی با برگزیدن شعرهایی خوب و محکم از شاعران معاصر و شاعران گذشته ، موسیقی جهانی خود را با شعر فارسی – شعر کلاسیک و شعر نو – پیوند داده است و با همین پیوند نیکو است که او شعر ِ خوب را با موسیقی به میان مردم می برد .

این آشنایی با شعر و شاعری باعث شده است که او یکی از خوانندگانی باشد که شاید بیشترین شعر را از حسین منزوی و نوذر پرنگ خوانده باشد . شاعرانی که هر دو از شاعران بسیار بزگ معاصر ما بودند اما هر دو درحالی در گذشتند که بسیاری از مردم و حتی عاشقان ادبیات ، آنها را نمی شناختند . باز حسین منزوی شناخته شده تر بود اما زنده یاد استاد نوذر پرنگ را کمتر می شناسند و شاید اگر واپسین آلبوم کورش یغمایی ، "تفنگ دسته نقره" نبود من هم اکنون با این شاعر بسیار بزرگ معاصر آشنا نبودم .

درمیان ترانه های او شعرهایی از این شاعران دیده می شود : خیام ، سعدی ، حافظ ، میرزاده ی عشقی ، فریدون مشیری ، مشفق کاشانی ، رحیم معینی کرمانشاهی ، مهدی اخوان لنگرودی ، حسین منزوی و نوذر پرنگ .

اما گذشته از شعرشناس بودن و کوشش او در آشنا کردن مردم با شاعران بزرگ اما کمتر شناخته شده ی معاصر او یک کار زیبای دیگر را هم با هنرمندی تمام انجام داده است . او از همان سالهای آغازین پرداختن حرفه ای به موسیقی کوشیده است نواها و آوازهای محلی ایران را در حد توانش امروزی کند یعنی با پوشاندن لباسِ موسیقی روزِ جهان ، این نغمه ها را که ویژه ی بخشی از ایران است به میان همه ی مردم ایران و به ویژه جوانترها ببرد که اوج هنرنمایی او آلبوم بی آواز " دیار " است که او در هفده سالی که پس از سال 1358 صدایش قدغن بود ، می سازد . آلبومی که در آن کورش یغمایی 10 آوای محلی ایران را برای ارکستر بزرگ تنظیم می کند و با همین ارکستر در سال 1366 اجرا می کند . البته چند ترانه ی محلی هم هست که او پیش از 1357 آنها را باز خوانی کرده است با همراهی گیتارش . ترانه هایی چون هوار هوار ، شیرین جون و ریحان .

نوشته ای خواندنی از کورش یغمایی با نام "سوختم ، بیچاره شدم ، عشقم مرا تنها گذاشت" از مجله ی محمد علایی (صالح علا) ، "نشانی" :

موسیقی را از هفت سالگی با ساز سنتور آغاز کردم . چند سالی آن را در حد بسیار خوبی ادامه دادم ولی بعد گیتار را که همیشه به آن علاقه داشتم انتخاب کردم . آن موقع اصلا استاد گیتار در ایران نبود . همه را پیشِ خودم یاد گرفتم .

بقیه در ادامه مطلب . . .



ادامه مطلب

دسته بندی :




نویسنده : امین جماعتی; ساعت 19:21 روز دوشنبه چهارم آذر 1387

كوروش يغمايي-يغمايي آهنگ

دانلود قسمتهایی از ویدئو " این منم(نیایش) " با حجم ۱۸۱۲ کیلوبایت

پسورد فایل : www.fk-black-white.com





دسته بندی :




نویسنده : امین جماعتی; ساعت 18:3 روز شنبه دوم آذر 1387

اين قسمتي از مصاحبه با محسن چاوشي در ماهنامه چلچراغ هست.سوالي در مورد کورش يغمايي

خودتون بخونيد و ببينيد که يه خواننده ي محبوب و پر طرفدار چه احساس و تفکري نسبت به استاد کورش يغمايي داره

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

** هنوز هم تحت تاثير کورش يغمايي هستي؟

شديد. خيلي دوستش دارم. از اول هم خيلي بيشتر تحت تاثير او بودم تا هر کس ديگري. چند وقت پيش بود که شنيدم فوت شده، اين قدر حالم بد شد که مي خواستند ببرندم بيمارستان. کم مانده بود سکته کنم. خدا را شکر که شايعه بود.

** با کدام آهنگ هايش نوستالژي داري؟

گل يخ. بالاخره يک آهنگ از اينجا جهاني شد آن هم گل يخ بود.

** ولي حال و هواي کارت بيشتر به تيپ کارها و فضاي کارهاي فرهاد مي خورد تا يغمايي.

فرهاد را با جمعه مي پسندم.

**فروغي؟

اصلا هيچ وقت نتوانستم با آهنگ هايش با همه قشنگي شان کنار بيايم.

** اتفاقا رنگ صدا و خش صدا و کاراکتر موسيقي اش که به تو بيشتر نزديک است.

نمي دانم چرا، ولي از هر کسي که داد و فرياد مي زند و مي خواند خوشم نمي آيد.

                                                                         . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

براي دريافت کامل اين مصاحبه به ادامه مطلب رجوع کنيد



ادامه مطلب

دسته بندی :




نویسنده : امین جماعتی; ساعت 12:50 روز سه شنبه بیست و هشتم آبان 1387

kourosh yaghmaei-yaghmaeiahang

دانلود قسمتهایی از ویدئو ریحان با حجم ۱ مگابایت

پسورد فایل : www.fk-black-white.com





دسته بندی :




نویسنده : امین جماعتی; ساعت 20:22 روز پنجشنبه شانزدهم آبان 1387

و این هم کلیپ قسمتهایی از اجرای گل یخ در کنسرت چند شب گذشته در ونکوور بصورت 3gp

 

دانلود ویدئو با حجم ۲۹۵۰ کیلوبایت

پسورد فایل: www.fk-black-white.com





دسته بندی :




نویسنده : امین جماعتی; ساعت 23:41 روز سه شنبه چهاردهم آبان 1387

عکسهایی از کنسرت چند شب پیش ونکوور رو آماده کردم.تقدیم به همه ی یغمایی های عزیز

برای دیدن عکسها در اندازه ی واقعی، اونها رو درپنجره ی جدیدی باز کنین

برای دیدن عکسها در اندازه ی واقعی، اونها رو درپنجره ی جدیدی باز کنین





دسته بندی :




نویسنده : امین جماعتی; ساعت 22:25 روز پنجشنبه هجدهم مهر 1387

موزيك ويدئوي قديمي اما به ياد ماندني و جاودانه ی كورش يغمايي بنام " گل يخ "
 
 
 
 
پسورد فايل:  www.fk-black-white.com
 
 




دسته بندی :




نویسنده : امین جماعتی; ساعت 21:8 روز چهارشنبه سی ام مرداد 1387

اولین حرف من، نسل سوخته

این قسمتی از متن ترانه ی نسل سوخته از آلبوم سکوتِ سرد کاوه یغماییه.کلمات بکار برده شده تو این ترانه واقعآ ادم رو به فکر فرو میبره.به من که فاز عجیبی میده.برای همین یک بار دیگه سراغ نسل سوخته رفتم اما با کمک گرفتن از اولین حرف:

نسل سوخته یعنی نسلی که هنوز استخوان‌هایشان را مردم بعد از این همه سال  می‌بویند و بر آن سجده می‌کنند. کاوه از نسلی حرف می‌زند که یک نفسشان وحتی تکه ی استخوانشان به زندگی هزاران انسان نما می ارزد.


یکی جای دست و پاهاش   دادنش چند تا ستاره

یکی اون ستاره‌ها رم   جای دست و پاش نداره

یکی‌مون شد پاره پاره   یکی مونده نیمه کاره

یکی برگشته تو سنگر    استخوناشو بیاره

بگو نسل ما کجا رفت؟
نسلی که اومد بباره

نسلی که از آینه رد شد
بی‌صدا به یک اشاره

نسلی که قرار بود زمین را در آسمان بکارد.

 کسانی که با آهنگ کامران و هومن می‌رقصند ، کسانی که  مراسم عزاداری امام حسین را با جشن عروسی و پارتی های شبانه شان اشتباه گرفته اند نمی‌توانند درک کنند.به خدا درک نمیکنند کاشتن زمین در آسمان چه معنی‌ دارد.درک نمیکنند نسل سوخته چه معنی دارد.کسانی که آرمانشان در یادشان مانده نسل سوخته را درک میکنند. نسلی که می‌خواست زمین را به آسمان ببرد. نسلی که همه چیزش آسمانی بود.آرمانش ، عقیده‌اش و از همه مهمتر عشقش. نسلی که رهبرعزیزشان ، پیر والا همتشان ،امام خمینی(ره)  سالها قبل از تولدشان گفته بود: سربازان من در گهواره‌ها هستند.

 

 

اینها حرف ریشه و خاک است. حرف دیروز ندیده ی ماست.حرف فرداها و همیشه است. حرف این صورتک‌ها نیست. حرف فست‌فود نیست.حرف اکس پارتی  نیست.حرف قانون آزادی همجنس گرایان نیست. صحبت سکوتِ سرد آدمای توی قاب است.

نسلی که می‌خواستم اینو
توی آسمون بباره

حتی آسمونش امروز
توی قابی از حصاره

حرف تردید یک نسل است. میان رفتن و ماندن.رفتن به راهی دراز ، اما روشن.راهی که باخون روشن ماند.حکایت همین یک نفس بود. که آن هم در قفس ماند. بین خوابیدن تا صبح. یا دم سحر پریدن.تردید میان زمینی ماندن یا پرواز به ملکوت. یکی باید بگوید.آخر من و تو کجای کاریم؟ وسط یه راه روشن. یا هنوزم توی غاریم؟ یکی باید بگوید. آخر چرا رنگ ما پریده؟ چرا با این همه عینک هیچ کسی ما رو ندیده؟

اون که قامت بلندش
سپر این سرزمین بود

روی خاک سرد غربت
پی یک قطعه دیاره

میان این همه بینی های عمل شده ، صورتهای برنزه شده، قرص‌های ضدبارداری، میان این همه دیگر کسی به یاد آن پسری نیست که در خاک سرد غربت، جنازه‌ی بی‌سرش را پیدا کردند.

خیلی‌ها پیاده رفتند
خیلی‌ها شدند سواره

یکی دیگه جون به شب باخت
یکی دیگه شد ستاره

خیلی‌ها به خاطر ما شهید شدند تا ما زندگی کنیم. همت، جهان‌آرا، چمران... . این‌ها اسم کوچه و خیابان و اتوبان نیست! اسم چندتا از آن بچه‌هایی است که شهید شدند تا صدام حسین پا نشود بیاید.بیاد در تهران.بیاید در سعد آباد مسکن کند.بیاید در سعدآباد رقص عربی دخترهای ایرانی را تماشا کند! غیر از اتوبان‌های تهران چند تا اسم دیگر از آن بچه‌ها را به خاطر دارید؟خودم که هیچ.شما چطور؟

در آخر فقط از کاوه یغمایی عزیز متشکرم که این اثر به یاد ماندنی را برای ما گذاشت تا کمی تفکر کنیم.

نوشته ی بالا برگرفته از وبلاگ قبلی بنده بود که دوباره اینجا گذاشتم.خواهش میکنم از دوستان که قبل از نظر دادن به این مطلب به پست  "جاده مسدود است. خطر ریزش کوه!!" نظر بدهید.ممنونم





دسته بندی :




نویسنده : امین جماعتی; ساعت 10:28 روز یکشنبه بیستم مرداد 1387

دیشب داشتم شبکه سوم رو میدیدم

هنوز برنامه ی ویژه ی المپیک شروع نشده بود.تبلیغات بازرگانی مثل همیشه پخش میشد.یه دفعه صدای عجیبی به گوشم خورد.چقدر آشنا بود . . .

اولش یه خورده جا خوردم.بعدش دیدم نه مثل اینکه واقعآ خبریه

آره . . .چقدر ساده ، ساده پخش شد

 آهنگ ساده کاوه یغمایی بود که صداش از باند تلویزیون پخش بیرون میومد.خب اولش خیلی خوشحال شدم.ولی چون مطمئن بودم که شرکت تبلیغات کننده هیچ اجازه ای برای پخش این آهنگ از کاوه یغمایی نگرفته ، یه کم تو فکر رفتم.دزدی تا این حد آشکار

وزارت ارشاد برای مجوز دادن به بعضی خواننده ها کمال ریزبینی رو داره و در خیلی از موارد حتی میشه گفت که به خواننده مجوز میده نه به اثر.اما نمیدونم این آگهی های بازرگانی نیاز به مجوز گرفتن دارن یا نه.مگه تبلیغات از رسانه ی ملی (تلویزیون) پخش نمیشه.

واقعآ علت این همه نگاه متفاوت چیه؟

 





دسته بندی :




نویسنده : امین جماعتی; ساعت 23:35 روز شنبه بیست و دوم تیر 1387

" جاده " مسدود است.خطر ریزش کوه !!

 

در اولين گام دموي "جاده" رو دانلود كردم.برام خوشايند و لذت بخش بود اما نه به اندازه ي دموي "اولين حرف".

بعد از مدتي كه "سكوت سرد" منتشر شد از اونجايي كه سي دي ارجينال براي فروش هيچوقت به ما بيغوله نشين ها نميرسه بازهم دست به دامن دانلود شدم.(اما اگر همين الان كه مدت زيادي هم از انتشار سكوت سرد ميگذره آلبوم ارجينال رو براي فروش و حمايت كاوه بزارن، بنده خريدارم).

آهنگهاي كاوه رو يكي يكي دانلود كردم و گوش دادم تا به جاده رسيدم.آهنگهاي قبلي بدجوري من رو تحت تاثير قرار داده بود.مثلآ صداي نسل سوخته چندين بار تو گوشم تكرار شد.خب فعلآ ميخوام در مورد جاده صحبت كنم.جاده توي ذهنم جاي خوبي داشت.خب برام جزو سه تا آهنگ اول آلبوم نبود اما دوستش داشتم.

چند روزي گذشت . .

ديدم موزيك ويدئوي "با تو" و "جاده" براي دانلود تو اينترهست.از اونجايي كه سرعت اينترنت در شهر ما فوق العاده بالاست  من بايد براي مثلآ دانلود ۴مگابایت به مدت 25 دقيقه در حالت انتظار باشم)

خب بگذريم . . .

به هر حال هر دو موزيك ويدئو رو ديدم.فعلآ در مورد "با تو" فقط ميتونم بگم در همون اولين نگاه متوجه ي يك كار متفاوت از فضاي  كارهاي كوجي زادوري شدم.يك كار كاملآ حرفه اي

اما جاده . . .

 

 

واقعآ هنوز برام جاي سواله .كاوه بهتر از این مینونست عمل کنه مثلا یک جاده که انتها نداره نه اما....، پس تكليف نسل سوخته ، اولين حرف و تب صفر چي ميشه؟؟

علاقه ي مردم نسبت به خانواده ي يغمايي كه سرآغازش عشق به كورش  هست اصلآ با چنين موزيك ويدئو هايي هم خوني نداره.

نه  . . .

خواهش ميكنم با چنين موزيكهاي ويدئو حس خوب و متفاوت من و امثال من رو نسبت به آهنگها عوض نكنيد.

تآثيرات موزيك ويدئو بر عقيده ي مخاطب و احساسش نسبت به خود آهنگ تآثير زيادي داره.پس بهتره ازش خوب استفاده بشه ، نه اينكه باعث متلاشي شدن ذهنيت هاي خوب بوجود اومده بشه.

به هر حال من دوست داشتم عقيده ي خودم رو نسبت به "جاده" بگم.

اگر هم اينطور ناراحتي خودم رو ابراز كردم فقط به علت اينه كه كاوه يغمايي و آثار تاثير گذار و زيباش رو دوست دارم.وگرنه اين همه موزيك ويدئو كه اكثرا همبن منوال رو دارن ولي من رو ناراحت نميكنن.چون اساس كار اونها از اول هم همين بوده.

لطفآ نظرتون رو در مورد بررسي آهنگ " جاده" از نظر بنده كه عضو كوچكي از دوستداران خانواده ي يغمايي هستم بفرماييد.

 





دسته بندی :